W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
W Bajtocji rosną dwa bardzo wysokie pionowe drzewa, a w każdym z nich są wydrążone jedna pod drugą dziuple dla ptaków. Pewnego dnia w dziuplach postanowiło zamieszkać bardzo szybkich ptaszków. Niektóre ptaszki znają się wzajemnie, więc po wprowadzeniu się chciałyby mieć możliwość odwiedzania się nawzajem w swoich dziuplach. Ptaszki latają bardzo szybko i zawsze po liniach prostych. Chcąc uniknąć niebezpieczeństwa zderzenia postanowiły rozlokować się w dziuplach w taki sposób, żeby:
Jak wiadomo, ptaszki mają niewielkie rozumki. Dlatego też poprosiły Cię - znanego ornitologa - o pomoc w sprawdzeniu, na ile różnych sposobów mogą rozlokować się w dziuplach.
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu wejścia zapisano trzy liczby całkowite , oraz , oznaczające odpowiednio: liczbę ptaszków, liczbę różnych par ptaszków znających się nawzajem oraz liczbę której należy użyć przy podawaniu wyniku (por. p. Wyjście), , , . Ptaszki są ponumerowane od do . W kolejnych wierszach podane są pary znających się nawzajem ptaszków, po jednej parze w wierszu. W -ym wierszu są zapisane dwie liczby całkowite i oddzielone pojedynczym odstępem, , . Są to numery znajomych ptaszków. Każda (nieuporządkowana) para znajomych ptaszków jest podana dokładnie raz.
Niech będzie liczbą różnych rozmieszczeń ptaszków w dziuplach, spełniających podane warunki. Twój program powinien wypisać w pierwszym wierszu wyjścia jedną liczbę całkowitą: resztę z dzielenia przez . Jeżeli nie istnieje szukane rozmieszczenie ptaszków, to poprawnym wynikiem jest .
Dla danych wejściowych:
3 2 10 1 2 1 3
poprawną odpowiedzią jest:
4
Autor zadania: Jakub Radoszewski.